8. tammikuuta 2014

Viikonloppuhelmiä

Vaikka viikonloppu oli jo meni niin tässä ois tunnelmia!
Tässä on meän talon nykyinen "isäntä". Tosin katse oikealta isännältä riittää ja koira siirtyy kiltisti omalle paikalleen :D On se silti vaan niin suloinen ja joskus on pakko piettää pokkaa, kun pitäs olla auktoriteetti komentamisessa kohdillaan.


Mutta asiaan! Lähdin lauantaina Rajalle-kauppakeskukseen viettämään laatuaikaa itseni kanssa ja sattumalta siskoni ja meidän Hääkuvaaja olivat siellä myös! Pääasialliasena tavoitteena mulla oli löytää kankaat, jotta minä ja siskoni Tanssija voisimme ommella tulokkaalle peiton, jota kuljettaa reissuissa mukana ja jonka päällä lapsi voi sitten myös kotona leikkiä. Olin jo kauan sitten ihastunut tuohon kankaaseen Eurokankaassa ja nyt kannoin tilkun kotiin hymy korvissa. Vielä etsinnät jatkuvat sellaisen matkailuaiheisen tai kansainvälisyyteen viittaavan kankaan hankinnassa. Siinä saisi tietenkin olla vähän väriäkin. Tämä ihana idea tuli Annin blogista, kuten myös idea siitä, että haluan etsystä imetysliivin. Se on pakko saada! Kun minä haluan. Niin kerta.

Kansainvälisyydestä puheen ollen, mietin tosissaan, että alanko puhua lapselle suomea vai englantia? Englannin kanssa pitäisi olla todella johdonmukainen ja siksi se vähän arveluttaa. Toisaalta, jos nyt saan olla itserakas ja vähän kehaista itseäni, niin jopa Newcastlessa kuulin jatkuvasti sitä, kuinka englantini oli parempi kuin heillä natiiveilla. Tämä ei ollut nyt sellainen itsekehujuttu vaan ihan vain sitä, että kun kerran osaan, niin pitäisikö vain ottaa se vauvan kanssa kieleksi?


Viikonloppuna meille tuli myös vaunut, kantokoppa ja ja telakka -yhdistelmä. Oli niin ihanaa tuuria, että joku myi facebookin Myydään, Ostetaan, Annetaan -palstalla ko. settiä. Olin niin kiitollinen, että saatiin koko sarja niin edullisesti kuin saatiin. Toki olisi ihana ostaa ihan kaikki uutena, mutta siihen ei yksinkertaisesti tule olemaan varaa, kun meillä onni potkaisikin tuon yrittämisen kanssa hieman luultua aiemmin. Mutta siitä en siis valita! Kaikkeen löytyy kyllä edullisempiakin ratkaisuja ja meidän täytyy vain välissä tyytyä niihin.

Vrum vrum!


Koska mikään reissu Rajalle ei ole onnistunut ilman turhaa hömppää, niin tässäpä Henkkamaukan saalista. Hihansuukin muuten kuuluu uudelle paidalleni. Onneksi sain myös uudet farkut! Inhottavaa, kun on niin vähän housuja, jotka laittaa päälle. Äitini on ollut ihana ostellessaan minulle vaatteita, jotka ovat joko raskautta varten tai sopivat raskauden ajaksi. Mulle on ollut tosi vaikeaa kiertää vaatekaupat kaukaa, kun en sieltä enää mitään voi ostaa - ei ole järkeä investoida vaatteisiin, jotka eivät mene päälle kuin raskausaikana. Yritän saada tämän illan Lions-klubimme kuukausikokouksesta kuvan itsestäni, niin koko asu näkyy, ostin sen siis ihan vain tätä raskausaikaa varten.


Oon AINA halunnut tollasen käärmesormuksen ja nyt sen löysin! Jeeeee!
Kuvasta voi myös bongata mun joululahjakellon Surusilmältä :)

Kärmessormuksen kanssa samassa paketissa tuli myös tämä huulisormus. Huippu.
Siniset kynsilakat nähtyäni oli pakko saada se paketti! Toim. huom. ostin nekin henkkamaukalta, en yhtä putelia OPIlta Kicksistä, jonka arvo olisi ollut 18e.

Viikonloppuna meillä syötiin "mummolassa" tortilloja. Ja tämä oli minun ja siskojeni joululahja: suklaaputous! Ei ehkä ihan minun juttuni, muuten kuin pieninä määrinä. Dipattiin tässä vaahtokarkkeja, banaania ja mandariinia ja nuo hedelmät oli minun lemppareita, kun varsinkaan mandariinien kanssa suklaa ei maistunut niin makealta. Mutta olihan tuo hauska lelu! Tämä siis tapahtui sunnuntaipäivänä ja tän herkuttelun jälkeen oli niin mahtavaa siirtyä vanhempieni parvelle katsomaan, kun Suomen nuoret pojat veivät maailmanmestaruuden! Meinattiin lähteä käymään Haaparannalla, mutta ei sitten viitsitty. Siitä on niin vähän aikaa, kun viimeksi 2011 oltiin siellä juhlimassa, että mulle riitti vielä se muisto.


Tällä viikolla on taas neuvola-aika ja odotan niitä aina kovin innolla :) Onneksi kaikki menee edelleen niin hyvin, että ei tarvitse murehtia tässä raskauden aikana turhista! Mukavaa viikkoa kaikille!

6 kommenttia:

Anni kirjoitti...

Jee, minun postauksista saa joku oikeasti ideoita :) Oi että, tiedän tunteen, kun saa hommattua pienelle ensimmäisiä tavaroita. Silloin se tuntui niin ihanalta, ja oli vaikea kuvitella, että niissä on joskus joku. Ja vieläkin on huippua käyttää ensimmäisiä kertoja tavaroita. Emmaljungillakaan emme ole vielä päässeet liikenteeseen, jospa vielä kuitenkin tällä viikolla :)

sho(e)paholic kirjoitti...

Juu inspistä tuli urakalla! Kiitos siitä! :) ootan kyllä niin innolla että pääsis käytteleen noita kaikkia mutta hiljaa hyvä tulee kuitenkin, kasvakoon vielä masussa. Eka vaatteetkin on jo ostettu, mutta se mun ultimatelemppari ei tuu oleen täällä kun se paljastaa sitte ihan kaikille sukupuolen ja sitä en halua etukätteen :)) se on silti niin huippu että ei malttais housuissa pysyä ko oon niin innoissaan että saan sen joskus siihen pukea :D <3

Anonyymi kirjoitti...

Ihana lukea blogiasi! Ehdotan, että puhuisit vauvalle äidinkieltäsi. Äidinkielellä luetaan satuja, loruillaan, lauletaan, hellitellään ja höpötetään hassuja. Englanti on kuitenkin vieras kieli tunteiden tasolla, vaikka puhutkin sitä loistavasti. Olen sitä mieltä, että lapselle puhutaan äidinkieltä ympäristöstä riippumatta. Jos vahemmilla on eri äidinkieli niin kumpikin puhuu lapselle omaansa. Lapsi oppii ne molemmat ja vielä plussana ympäristössä käytetyn kielen. Ihanaa odotusta teille!

sho(e)paholic kirjoitti...

Kiitos anonyymi! Nyt en ole ihan varma tunnetaanko tosielämässkin vai ei, mutta kiitos mielipiteestä :) höpöttelykielen kannalta ymmärrän pointtisi :) se ei kuitenkaan ole ongelma minulle, sillä höpöttelen aina itseksenikin enkuksi ja työskenneltyäni kolme kuukautta Brittien ala-asteella osaan myös hyvin paljon lauluja englanniksi, puhumattakaan niistä joita osasin ennestään. Ymmärrän, että äidinkieltä puhutaan, mutta toisaalta Surusilmä on supisuomalainen ja minä myös, mutta vauvalla saattaisi näin olla paremmat valmiudet enkkuun jo syntymästä :) mietin kuitenkin vielä ja tutkin kirjallisuutta aiheesta.

Koo kirjoitti...

Hei! Täällä toinen anonyymi, olen kyllä kommentoinut ennenkin, mutta jostain syystä en osaa nimetä itseäni mitenkään. Sanotaan tästä lähtien vaikka Koo. Tietämättä aiheesta mitään suosittelisin minäkin suomen puhumista lapselle - englannin kyllä ehtii oppia myöhemminkin.

Toinen asia, blogiasi pitkään seuranneena minua kiinnostaisi tietää, että miten sinun opiskelut sujuvat vai oletko laittanut ne tauolle?

Niin ja kierrätys on pop! Etenkin vauvantarvikkeissa, niitä kun löytyy aina hyväkuntoisia, jos vain itse kelpuuttaa. Rahansäästö on aina tosi jees, ainakin minun mielestä :)

sho(e)paholic kirjoitti...

Hei Koo! Totta, että kielen ehtii myöhemminkin, kaikenhan ehtii myöhemminkin :)

Opinnoista voisin kirjoittaa, mutta se on siis oikeasti aihe, joka mua ahdistaa tosi paljon, koska olen vitkutellut niiden kanssa niin paljon ja nyt vauva tulee tosi hankalaan saumaan, kun pitäisi oikeesti valmistua, mutta parhaani teen! :)