10. marraskuuta 2008

Sveitsiin!

Olin juuri tulossa tänään kirjoittamaan, että ei taida Sveitsistä tulla mitään, kun on kaikki niin epävarmaa, mutta satuinpa vilkaseen sähköpostini eka - ja siellä se oli! My dream come true: olen ensin 1,5kk Genevestä noin kahden tunnin matkan päässä ja opetan yläasteella ja lukiossa englantia ja ranskaa. Sen jälkeen siirryn kouluun, jossa opetan näiden lisäksi saksaa, joka mua hiukan pelottaa, sillä saksa ei ole meitsin forté. Uskon kuitenkin, että minulla on aikaa oppia. Menen perheeseen, jossa on kaksi pikkupoikaa ja maksan tästä ylläpidosta 500 frangia (= 330e) kuussa ja siihen ei sisälly kuin aamupala. Siellä aamupala on kyllä niin heikkoa, että se ei ole paljoa. En viitsi liikaa hehkuttaa ja tiedätte varmaan muutenkin, että olen noin kymmenennessä taivaassa!

Huonoja uutisia on vain vähän. Ensinnä: koneessani on troijalainen ja Windows on asennettava uudestaan. Menetän kaikki tiedostot, mutta ei se kyllä maailmaani kaada. Saanpa kaiken puhdistettua. Housuboy on suurempi huolenaiheeni. Kävimme viikonloppuna sanavaihtoa siitä, miten mahdollinen miljoonien lottovoitto käytettäisiin ja herra ei ostaisi mulle kuulemma siitä mahdollisesta voittorahastaan yhtään paria kenkiä! Ei siis YHTÄÄN! Mitä hittoa tuo on? Eli siis, needless to say, meidän suhteessamme on joku pahemmanlaatuinen vika.

No niin, parempiin asioihin, eli tyttöihin. Viikonloppuna oli meidän ihkaoma, onnistunut tyttöjen ilta. Illasta ei ole kuvia, koska kamerani oli tuolloin vielä rikki. Isähän kuitenkin korjasi sen eilen sählytreenien jälkeen. Me saunoimme, otimme pari siideriä tai drinkkiä ja laitoimme toisemme kuntoon. Tuli pikku alemmuuskompleksi tämän ihoni kanssa, mutta eipä ole uutta. Minun ystäväni ovat sellaista drop-dead-gorgeous -luokkaa. Ja juorusimme ihan oikein olan takaa - omista asioistamme. Jotenkin se on niin ihana tunne, kun saa olla täysin oma itsensä tuossa seurassa. He tietävät, että minä hengaan saunan jälkeen säädyllisyyden rajamaaston alapuolella ja hyväksyvät sen ja minä tiedän pari muuta faktaa heistä, jotka eivät ole kovin imartelevia, mutta rakastan niitäkin juttuja :D tanssittiin paljon ja oli oikein ihastuttava ilta. Kemissä olimme baarissa nimeltä Hullu Pohjola ja DJ Kappa on lempi DJ:ni tällä hetkellä. TUli kyllä liikaa karaokea välissä, mutta kyseinen DJ on pelastanut koko baarin. Tai sitten heillä on vain alkanut noususuhdanne samalla, kun poika tuli takas töihin. Tuossa lafkassa ei ole muuta vikaa kuin huono asiakaspalvelu ja se, että asiallistakaan asiakaspalautetta ei oteta mitenkään huomioon. Heillä on eräs työntekijä, joka kuvittelee, että asikkaille saa haistatella.

Ai niin ja nyt dissaan Oulun Stockmannia olan takaa, sillä mielestäni huono asiakaspalvelu on aina kostettava (katkera vanha ämmä puhuu). Eli heillä on hyllyssä yksi ainoa kenkä tätä mallia ja kokoa 36. Se on ollut hyllyssä AINOA kenkä jo syyskuun alussa. Menin ihailemaan sitä, koska se sopisi täydellisesti toppiini, jossa on ihana rusetti. Ai miten niin mulla on jo tuo kenkä mustana?! No tarinan opetus: menin kysymään, että milloin tosta saa alennusta, kun se on ainoa kenkä koko mallistosta. Ei kuulemma saa. Piste. No sitten näytin, että kanta on lytyssä ja siinä korossa on sellaisia mustanharmaita likapisteitä. Myyjä tokaisi, että kanta menee noin siinä pakkauksessa. Minä sitten, että ei mene, ainakaan jos ostaa sen Biancon liikkeestä, mistä minulla on samanlainen erivärinen kenkä. Ei tule alennusta. Blah. Ja siellä taas joku tokaisee anonyyminä, että uskomatonta nillitystä. Niin minustakin. Ja sanon sen silti.

8 kommenttia:

ziriliini kirjoitti...

Onnea Sveitsin paikan johdosta! Onnea, onnea, onnea!

En minäkään olisi purematta niellyt tuota stockan toimintaa. Minä en ole vielä kuullutkaan, että korkkarien kannat saavat vaurioita laatikossa ollessaan... Kaikkea sitä oppii kun vanhaksi tulee...

sho(e)paholic kirjoitti...

Ziri, kiitos :) Kohta alan kertoilemaan matkajärjestelyistä :D Niin siis se vaurio oli koron kohdalla kankaassa ensin se lika ja se korkkarin osa, mihin kantapää laitetaan oli se, joka oli ihan litissä. Käsittämätöntä.

Anonyymi kirjoitti...

Vitsi noi korkkarit on mahtavat. Kävin tuossa toissa viikolla Spirit storessa kattomassa, josko siellä olisi vielä ne persikan väriset, kiiltävät korkkarit. Ei ollut kuin 39 ja 40 sitä väriä. Limen värisiä ja sinisiä olisi ollut 37, mutta ei ne olleet yhtä kivoja kuin ne persikanväriset. :(

Sateenkaari kirjoitti...

onnea tuhannesti!olen iloinen puolestasi, etta sait taman mahdollisuuden. sveitsi on varmaan mielenkiintoinen kokemus kaikin puolin.
ihana kenka. minun pitaa vain tyytya katselemaan tuollaisia. nuorena noita oli minullakin, mutta nyt selkavaivaisena ja leveajalkaisena ei onnistu kavely kyin matalilla kengilla.

sho(e)paholic kirjoitti...

Ice, mietin itekin niitä persikanvärisiä korkkareita, mutta sitten toisaalta en oikein osaa yhdistää niitä mihinkään. Ja mietin niitä sinisiäki :D sama homma. Tosin tämän postauksen kengän oisin voinut ottaa sähkösinisenä. Ja ärsyttää, kun aina ne kanootit vaan jää hyllyyn (siis minulle ne ovat kanootit), kun taas ne minun koot on aina joku vienyt. Tosin 36 on joskus jäljellä, kuten nytkin tuolla stokkalla ois, mutta en raski :(

sateenkaari, kiitos paljon :) Olisi ihana, jos korkkarit olisivat ulkonäkönsä lisäksi aina poikkeuksetta myös uskomattoman mukavia jalassa, mutta harvoinpa löytää sellaisia, joilla selkä- tai jalkavaivojen kanssa kamppaileva pystyy taapertamaan. Äitini on sanonut minulle, että jaloille nuo korkkarit eivät ole paras mahdollinen valinta, mutta minulla on huono ryhti, joka tulee vähemmän esille korkkareiden kanssa, kun niissä muistan hienostella ja työntää tissin eteen ja hartiat taa ;D

Anonyymi kirjoitti...

ONNEA TÄÄLTÄKIN! :) Mahtaavaa, että unelmasi on todellakin toteutumassa. Mielettömän hieno homma!

No olipas tökeröä palvelua. Yleensä Stockalta saa todella hyvää palvelua, joten ihmettelen kovasti. Olisit sanonut kuten elokuvissa, että haluat tavata tavaratalon johtajan... Hih!

Anonyymi kirjoitti...

Mahtavaa, että pääset kuin pääsetkin Sveitsiin. Voidaan sitten jakaa kokemuksia kielenopettajan työstä. Tosin mun oppilaani ovat 6-8 -vuotiaita ja tällä hetkellä koen aikamoista kriisiä auktoriteettiasioiden kanssa. Nämä kiusankappaleet kun ovat tottuneet aika lailla kovempiin otteisiin kuin länsimaiseen kasvatusfilosofiaani kuuluu.
Olen myös superkade siitä, että pääset Alpeille. Se onkin yksi asia, jota tällä hetkellä todella kaipaan. Onnea!

sho(e)paholic kirjoitti...

Verna, kiitos :) Minä en ole koskaan saanut stokkalla hyvää palvelua PAITSI kosmetiikkaosastolla, siellä on tosi ihanaa henkilökuntaa. ENsi kerralla taidankin pyytää sen johtajan :D

hyppy: kiitos! Joo kokemukset vaan likoon! Ihanaa tosiaan noi alpit ja tuo on vielä niitä harvoja maita, joissa näkee vielä suomalaisia jääkiekkoilijoitakin, joten olen ihan win-win -tilanteessa, koska kaikkea rakastan noista :)