14. toukokuuta 2010

Tavaran paljous ja vähyys

Heipähei!
Olen ollut erittäin kiireinen kandin kanssa. Eniten harmittaa, että en voi laittaa tänne kuvia paikallisesta P.U.L.S.E. -kampaamon muotinäytöksestä kemiläisessä yökerhoravintolassa, koska kampaamon nettisivu on tilapäisesti kiinni. Olin kuitenkin siellä katsomassa siskoni ystävän suunnittelemia asuja, jotka oli tehty tukemaan kampaamon muotinäytöstä. Tyttö teki tällä sitten lopputyönsä.

Äitienpäivä oli minusta sinänsä jännä, koska kävimme katsomassa Rovaniemellä HotCakesin viimeisen kevätnäytöksen. Tästä lähtien HotCakes on StepUp ja Marco vei omistuksen. Siinä mielessä minulla kirpaisi vähän rintaa, että HotCakes on ollut ainoa pohjoisen Suomen tanssikoulujen edustajista, joka on pärjännyt niin hyvin SM-kisoissa. Oli mahtavaa nähdä siskoni SM-hopean ansainnut esitys. Jotenkin isosiskon ylpeys on sanoinkuvaamatonta. Eniten minua liikuttaa se, että siskoni ei koskaan ole ollut tähtioppilas, mutta tanssia hän todella osaa ja se on hänen intohimonsa. On ihanaa nähdä hänen saavuttavan unelmiaan ja tavoitteitaan sitä kautta - kaikilla meillä tosiaan on omat vahvuutemme ja sydäntään on seurattava.

Olen aloittanut työt: palasin takaisin vanhaan tuttuun ja turvalliseen ympäristöön tuttujen työkavereiden sekaan ja olo on kuin tulisi pitkältä matkalta kotiin. Ainoa tiukkaa tekevä homma on aamuherätys, mutta toistaiseksi olen repinyt itseni töihin heti liukuman alkuun 06.30, mikä tarkoittaa herätystä viiden jälkeen. Silmät ristissä sitten siitä töihin. Ainoa huono puoli on se, että omat vaatteet ovat taas käytössä. Siis todellisuudessahan se on ihanaa, mutta valinnanvaikeus on valtava.

Tästä sitten aasinsiltaani: milloin ihmisellä on liikaa vaatetta? Tajusin tuossa, että minulla täyttyy tällä hetkellä kahden kaapin levyinen hengarikaappi Oulussa, vanhempien luona ja yhden levyinen Housuboyn luona. Lisäksi on neljä hyllykaapillista muuta kamaa plus vaatehuone. Kesäkuun ensimmäinen viikko onkin minun kalenterissani pyhitetty kirppariviikolle. Minua harmittaa vain aivan suunnattomasti tässäkin eräs asia. En nimittäin ole juurikaan pitänyt suurinta osaa vaatteista, joista aion nyt luopua, mutta jos vien ne kirpparille ja odotan niistä rahaa, ne on pakko hinnoitella halvoiksi, mikä ei vastaa niiden arvoa. Lisäksi vaatteeni ovat ihania - en vain tule niitä pitäneeksi syystä tai toisesta. Onko kellään hajua, voiko yhden päivän aikana pitää kirpparia omalla pihallaan? Olen miettinyt tapahtuman järjestämistä facebookin välityksellä tyyliin kaikki saisivat tuoda oman kojun paikalle tai tulla vain kiertelemään ja tavara vaihtaisi omistajaa näppärästi. Jos kerta myyn halvalla, myyn paljon mieluummin kavereille.

Siksi toisekseen lähden töistä tänään suoraan shoppailemaan. Olen huomannut, että minulta puuttuu hirvittävästi järkevää käyttövaatetta, kuten ohuita toppien ja t-paitojen päälle käyviä neuleita, paitoja sekä alaosia - tämä johtuu kokoni kasvamisesta. Lisäksi olen onnistunut hukkaamaan lähes kaikki koruni. En tajua, mihin ne ovat hukkuneet, mutta harmistus on valtava, koska kaikkein kauneimmat ja arvokkaimmatkin ovat näemmä hukkateillä.

Laihtuminen ei oikein edisty: pullaa menee liikaa. MUTTA kasvisruokavalio on jokseenkin pitänyt. Esim. töissä syön puuroa ja pilttiä :D olen joustanut siten, että vain kerran viikossa syön punaista lihaa ja muulloin korkeintaan kanaa. Kalaa en voi oikein edelleenkään syödä kotona Housuboyn allergian takia, mutta työpaikan ruokalassa kävin syömässä lohta juuri viikko sitten. Ensi viikolla harkitsen vakavasti ryhtymistä kaalisoppadieetille ihan vain huvikseni työporukkani yllyttämänä (kolme muuta aloittaa maanantaina). Nyt pitäisi vain saada se kuuluisia liikunta mukaan hommaan. Ehkä ensi viikolla jo helpottaa, kun kandini pitäisi vihdoin valmistua.

Pahoittelen kuvatusten puuttumista! Ensi viikolla yritän taas panostaa tähänkin asiaan! Oikein ihanaa viikonloppua kaikille ja toivotaan, että tänään helisee vain Valko-Venäjän päässä (onneksi illan saa kattoa rauhassa kiekkoa ilman että la-aamuna tarvii herätä yhtä varhain kuin työpäivinä)

Ei kommentteja: