1. helmikuuta 2009

Prinsessa Ruusu linnassa

Heipähei! Olen laiminlyönyt hieman tätä, mutta yrittäkää ymmärtää, että mitä enemmän viihdyn, sitä vähemmän viihdyn koneella, joten olkaa iloisia puolestani. Joo joo olen ihan koukussa siihen LOTR:iin ja käytän oikeasti kaiken vapaa-aikani siihen. Että näin täällä glamouristi.

Tässä on kuva siitä, miten meinasin lähteä liikkeelle eilen. Loppujen lopuksi vaihdoin paidan punaiseen (yllättäen taas), jotta saatoin laittaa jalkaan uudet nilkkurini. Laukuksi otin vastikään esittelemäni henkkamaukan laukun. Hiukset suoristin ensimmäistä kertaa joulukuun jälkeen. Tunsin itseni oikein nätiksi. Ai niin, mulla ei ole tässä vielä meikkiä, sori siitä ja ilmeestä. Näytän hieman kiinnostuneelta...

Mulla on tuossa tosiaan sukkikset (Lindex), sortsit (One Way), bleiseri (H&M) ja toppi (Vero Moda), mutta ei vissiin erotu kunnolla sortsit. Ilta oli aivan huippu seuran kannalta. Porukka oli tosi mukavaa, mutta aina välillä huomaan jääväni haaveilemaan, koska musiikki on niin kovalla, etten kuule puhetta. Mutta minut on kutsuttu kuitenkin jatkossakin illanistujaisiin ja baarikierroksille, joten olen ainakin ollut siedettävä. Ehkä. Ensin mentiin paikkaan nimeltä Soleil (aurinko) ja sitten irlantilaiseen pubiin nimeltä St James. Sveitsiläisten pubien tarjonta ei yllä viiniin eikä siideriin. Irkkupubissa join huikean kahden sentin Bailey'sin jäillä. En pääse ainakaan alkoholisoitumaan. Kahviloissa kyllä saa lasin viiniä, mutta ei pubissa. Kuka tämän logiikan keksi? Joka tapauksessa baarimeininki on melko sama kuin Suomessa. Ei lisättävää.


Tänä aamuna suuntasimme katsomaan kaupungin ainoaa nähtävyyttä. Linnoja. En ehtinyt nähdä kuin toisen, mutta maaliskuun eka sunnuntai on seuraavan kerran ilmainen sisäänpääsy, joten odottelen sitä.


Tältä näytti toisen linnan muuri. Sisällä olikin sitten aika kova kontrasti modernin ja simppelin arkkitehtuurin ja ikivanhan tavaran kesken. Koska tässä varmaan nyt pitäisi sanoa jotain fiksuakin, niin otin muutamia kuvia, joita aion tässä nyt kommentoida ylevästi ja lennokkaasti (as if). Tässä alla on siis kolttuja. Henk. koht. sanoisin, että tuo ensimmäinen mekko on kaulukseltaan aika antava, mutta kaipa ne piti alusmekkoja ja korsetteja. No ei mutta olivathan nuo kauniita.


Eniten kuitenkin minut vakuutti nämä herrojen päähineet. Ja herroilla oli muutenkin näköjään enemmän ja vahvempaa kangasta käytettävissä.

Minusta oli vallan hurmaava tämä sisustus.


Luonto-osastolla silmille hyppäsi tällainen simpukka. Olin aivan ihastuksissani. Tämähän on aivan kuin se, minkä Niiskuneiti löytää Muumeissa. Katsoin sitä aina silmät pyöreinä. Näkinkenkiähän ne Muumit kaiveli, mutta kerran löysivät väriltään juuri tällaisen.


Minulle iski tämä taulu. Olen aina rakastanut historiaa ja ollut äärimmäisen kiinnostunut siitä. Jotenkin tuo kaunis kirjoitus kuitenkin aina vetoaa vielä enemmän. Katsokaa nyt kuinka kaunista ranska on kirjoitettuna. Verratkaa nyt vaikka tuohon saksankieliseen versioon. Wouldn't you agree?
Ja sitten otin kuvan Sionin kaupungista.


Huomenna on ensimmäinen itsenäinen opetustuntini varsinaisesti. Ei pelota yhtään, olen vain innoissani, kun pääsen tekemään jotain. Lisäksi minulla on palaveri erään enkunopettajan kanssa, koska tiistaina olen hänen sijaisenaan iltapäivän. Näin tänä viikonloppuna.

6 kommenttia:

Madde kirjoitti...

hih oltiin just eilen illalla siidereillä täällä Zürichissä irkku pubissa. :D Ainut paikka josta saa sidukkaa, hölmöä ettei sitten kaikista paikoista saa :(

ziriliini kirjoitti...

No, eihän tuolta koneelle ehdi. Ja sinun pitää nauttia kaikesta mahdollisesta mistä vain voit tuon harjoittelun aikana.

Sky Mikaela kirjoitti...

Ilo irti elämästä ja kokemuksista, oikein sunshine :-)!

Ihana linna. Minäkin rakastan historiaa, lähinnä kuitenkin juuri noina kohteina (ja elokuvina), historiankirjat eivät jaksa niinkään innostaa :-D. Niistä puuttuu hohto.

sho(e)paholic kirjoitti...

Jessica: mua harmittaa ihan sikana. Olen päättänyt, että eka ilta, kun pääsen Suomeen niin se on saunaan ja siideri kouraan - mielellään karpalo. Ei muuten, mutta oisi silti kiva juoda pari illan aikana, koska kaikki muutkin juovat, ovat päissään ja näin ollen joskus hieman ajattelemattomia. Jos olisi itse edes vähän hiprakassa, niin sitä ei ajattelisi liikaa :D

Ziri: Totta, mutta yritän silti kirjoittaa jo ihan siksikin, että voisin joskus lueskella taaksepäin, vaikka onhan mulla tuo päiväkirjakin.

Natjale: otan kyllä! Minulla on lukiossa niin mahtava hissan opettaja, että hän suorastaan sai ne kirjatkin elämään ja puhkui intoa. En voi käsittää, miten hän teki sen, mutta jos pystyn joskus edes vähän samaan, niin olen innoissani. Joka tapauksessa minua kiehtoo siis kaikki. Olen aina ollut lukutoukka, joten mulle kelpaa se kirjakin, mutta silti ainahan näkeminen ja kokeminen on korvaamatonta. Kuka tahansa voi lukea kirjan.

Anonyymi kirjoitti...

Viininjuojana Taiwanissa törmää tohon samaan ongelmaan, että baareissa (joita on vain kourallinen) tarjotaan lähinnä olutta ja coctaileja. Viiniä ei tunnu saavan mistään. Olutta en silti ole oppinut juomaan.

sho(e)paholic kirjoitti...

Joo en oppinut minäkään enkä varmasti opi. Opiskelijana tiedostan ongelman taloudellisen vakavuuden ;) mutta olen päättänyt, että jos alkoholia kerta juodaan, niin siinä vaiheessa kun juon sitä vaan humalahakuisuuden vuoksi ainoastaan nauttimatta siitä, niin olen vajonnut liian alas :D joten jos juon alkoholia, aion myös damn well nauttia siitä! :D