5. helmikuuta 2009

Ei nimi miestä pahenna

Niin että jos en olisi Sho(e)paholic, niin olisiko tätä tapahtunut? Olen käynyt tällä ja viime viikolla kaupoissa etsimässä asioita ja löytämässä ihan muita. Ja isä, jos luet tätä, niin varoitan jo nyt, että tämä ei ole välttämättä mitään, mitä sinä haluaisit lukea. Ja tiedän, että kaikki minut tuntevat henkilöt huokailevat hyvin raskaasti tätä lukiessaan. Aloitammekin tänä iltana viikon teemakuvalla. Taidan laittaa kortin kuvakseni sitten tuohon oman naamakuvani tilalle vielä. En voinut vastustaa, katsokaa nyt mikä kortti! Tämä säilön tästä ikuisuuteen ja kehystän ja nauran sille.


Muissa asioissa sitten. Löysin itselleni takin. Olen etsinyt trenssiä, mutta tämä oli tarpeeksi ihana ja maksoi sitä paitsi 30 frangia vähemmän kuin se trenssi. Ja näytti ylläni paremmalta. Äitini on aina sanonut, että minulle ei sovi musta. Screw that, tämä takki on ihana! No disrespect to mama <3 Takki löytyi naapurimaamme toiseksi menestyneimmästä ketjusta. Puhutaan siis menkkahaukasta.


Sitten löysin pari sormusta. Nämä olivat halpoja ja koska minä tunari olen hukannut kaikki edelliseni (vuodatan edelleen verta siitä hyvästä, että hukkasin minulle Inarin hopeapajalla tehdyn sormuksen). Mutta allaolevat ovat kyllä ihan puhdasta halppiskampetta. Rakastuin tuohon vaalenpunaiseen tuossa toisessa. Sitä paitsi rakastan yksinkertaisia juttuja, joten nämä kaksi käyvät mulle todella hyvin.

Lisäksi olen hyvin iloinen saadessani ilmoittaa, että olen löytänyt helkatin edullisen ja kohtuutasoisen meikkifirman. Tässä allaolevassa kuvassa meikkivoide (4e), kynsilakan puhdistusaine (1,5e), meikinpuhdistuspyyhkeitä (3,5e) sekä kasvopaperia, siis sellaista, joka saa kiiltävän ihon taas mataksi (4,5e).

Alla olevassa kuvassa vielä kaikki viime päivien kosmetiikkaostokset. Tuo Cliniquen kolmesetti on hyvä ja hintava vaihtoehto minun iholleni. Tosin täällä oli edullsempi kuin Suomessa, sillä Suomessa hinta on yleensä min. 39e ja täällä sama frangihinta, eli tekee noin 26e. Sitten tuo DIorin miniputeli on testeri, jota koitan meikkivoiteekseni, sillä täältä ei piru vie löydy Kanebon Liquid Finishiä, joka on maailman paras meikkivoide (minun iholleni) ikinä. Ehkä kärvistelen tolla halppiskamalla Suomeen ja ostan heti Hki-Vantaa -lentokentältä sen unelmatuotteeni. Sitten kuvassa on vielä Nivean vähitellen päivettävä kasvorasva ja manikyyrisetti. Isäni saattaa tästä hyvästä heittää pari kärrynpyörää ilosta: mulla on kynnet! 21 vuoden jälkeen kyllästyin puremaan niitä ja tajusin, että on se aika hirveän näköistä oikeastaan. Ja jos purisin täällä luokan edessä kynsiä, niin oppilaat tajuaisivat, kuinka hermona olen. Joten satsasin itselleni tollasen setin, koska olen aina halunnut voida tehdä itelleni ranskalaisen manikyyrin. Näytän vielä myöhemmin todistusaineiston, koska vanhempani eivät usko kuitenkaan. Viimeisenä on Maybellinen aurinkopuuterivaahtomeikkivoide. Mulla on jännä tapa käyttää näitä vaahtomeikkijuttuja, kerron siitä ehkä myöhemmin.


Sitten ostin tämän ihanaisen Anne Geddes -kalenterin. Se oli puoleen hintaan ja rakastan näitä kuvia. Ei, minulla ei ole vauvakuumetta minkäänlaista, mutta kuvat ovat vain niin lutusia.


Tässä on vielä takki sitten niin, että jätin kaulahuivin pois ja napitin kauluksen ylös asti. Kumpi on sitten parempi, sanokaapa te? Naamasensuuri iski.


Niin ja löysin aivan mainion lahjan kummitytölleni, jonka lähetän hänelle ystävänpäivälahjaksi/ Sveitsin tuliaiseksi lähiaikoina. 2,5fr maksoi ja tämä on siis palapeli, jota saa värittää itse. Kyniä on vähän kehnosti, mutta tiedän, että Jääprinsessalla löytyy monia muita omasta takaa ja sattuu rakastamaan palapelejä.

Viikonloppuna pitäs taas lähteä bilettään, mutta taidan säästellä. Olen miettinyt, että alan kysellä hyvin uteliaasti, josko saisin koordinaattorin sukset lainaan ja koordinaattorin tyttären oppaaksi rinteeseen. Ai niin ja Kela on maksanut mulle opintotukea jonkin ihme vajaan määrän, vaikka olen perunut tukeni jo joulukuussa ja mulle on tullut vahvistus niiden perumisesta. Huolestuttaa, koska täällä ei opintopisteet juuri kartu ja siksi toisekseen CIMO voi vetää osan tuestani pois tästä syystä. Olen siis tänään kirjoitellut palautetta Kelalle.
Niin ja "varma" kesätyöpaikkani kaatui, kun yhtiö ilmoitti, että ei ota ketään tänä kesänä. Olen nyt kolme iltaa istunut koneella kirjoittelemassa kaiken maailman kaupan kassoille hakemuksia. Jeij.

9 kommenttia:

Pineapple Penguin kirjoitti...
Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.
Anonyymi kirjoitti...

Äh, sori tuo edellinen. Se meinasi tulla anonyyminä, mutta haluan kirjoittaa nimellä niin meidät anonyymitkin erottaa :D Eli, pahoittelen kesätyön menetystä, mutta lohduttaa ajatella että moni muukaan ei saa tänä kesänä töitä.. :(

sho(e)paholic kirjoitti...

Saija-Niina: se meinasi tulla sun bloggerin käyttäjätunnuksella ja tulikin jo sähköpostiini, mutta täällä se näkyy nimenä. Mua ei kyllä lohduta yhtään, että muillakin on surkeaa. Minun oloni täällä oisi paljon kivempi, jos Housuboylla olisi oma työnsä kuten normaalisti jne. :D muut on navetassa päin seiniä, kuten lapissa sanotaan :D ei mua myöskään harmita yhtään, että parhaalla kaverillani on työ ja mulla ei. Niin makaa kuin petaa. Lohduttaa se ehkä vähän, että se ei ole täysin oma vika, sillä normaaliolosuhteissa mullois loistotyö.

Anonyymi kirjoitti...

Aa no se sitte loppujen lopuks tuli sillä bloggerilla! Hmm tää sekoilee :) Mutta ei varmaan haittaa jos kommentoin tällä nimellä :) Ja siinä mielessä on "hyvä" ettei muillakaan ole töitä, että ei tartte zombailla yksin kesällä jos muut olis töissä :D

Anonyymi kirjoitti...

Heippa! Kävin laittamassa kommentin helmiblogiisi, ja vasta liian myöhään huomasin, että kaikki oli tapahtunut jo syyskuussa. en kirjoita sitä uudelleen tähän, mutta käy siellä lukaisemassa.
terv. jenny (voit muistaa minut paremmin Kamomillana ;-))

sho(e)paholic kirjoitti...

Saija-Niina: onhan toikin toisaalta totta, mutta toisaalta mie ainakin tiiän, että kaikki kaverini (lähes) ovat töissä, joten mulla kyllä vaan vituttas (nätisti sanottuna) olla ainoa "Luuseri". Joten haen vaikka Lidlin kassalle jos ei muuta. Pakko päästä töihin. Jos en pääse niin en kyllä tiiä mitä teen, mutta vuokra-asunto ainakin lähtee alta Oulussa, kun normaalisti pitäisin sitä kesän.

sho(e)paholic kirjoitti...

Jenny, käyn lukemassa :)

Anonyymi kirjoitti...

noi essence meikit on aivan ihania:P itse ostan aina niitä säkillisen, kun käyn saksassa:D

sho(e)paholic kirjoitti...

Anonyymi: totta! Olen todella positiivisesti yllättynyt. Aion raahata ostamaani virkistävää silmävoidepuikkoa ainakin neljä Suomeen. Loistavaa, että jotkut tekevät kosmetiikkaa vielä näin halvalla ja vielä että se toimii!