4. helmikuuta 2014

Lääkärineuvolan kuulumisia

Mulla harmittaa ihan sikana, että en ota enempää kuvia, mutta tässä kunnossa pyörin lääkärineuvolaan viime viikolla. Muutenkin kuvat jää aivan liian vähälle - muidenkin asioiden suhteen.

Neuvolassa oli taas kiva käydä, koska kaikki on hyvin. Juteltiin vähän voimavarakyselystä, mutta huomasin, että lääkäri vähän kysyi asiasta tyyliin "eihän tästä enää tarvi jutella" ja skippasi ne asiat, mitkä voisi kuvitella olevan vähän vaikeampia keskustelunaiheita. Onneksi neuvolantäti on niin mukava ja hänen kanssa on helppo jutella. On tottunut juttelemaan vaikeammistakin asioista.

Mun paino oli edellisellä visiitillä ollut hieman nousukiidossa, mutta nyt se oli taittunut se nousu taas, eli oltaisiin taas siinä "ihannekäyrällä", mikä on kiva, sillä en ole kovin innostunut tiputtelemaan ylimääräisiä ei-raskauskiloja vain siksi, että en viitsinyt syödä oikein.


 Olen miettinyt tosi paljon, että on niin hyvä, että me hankittiin koira. Tällä hetkellä minun on pakko lähteä tuosta ovesta ulos koiruuden kanssa, tuli vettä, räntää tai mummoja taivaalta. Ja se on hyvä. Ei vaan tuudittaudu siihen, että sohvallakin voi maata, koska kyllähän siinä voisi. Oikeastaan välissä se lähtö on tosi vaikeaa, mutta aina se vain pienikin ulkoilulenkki piristää kummasti!

Viikonloppuna käytiin siskoni Tanssijan ja hänen poikaystävänsä kanssa lounaalla. Tämä perjantaina. Kuva on lainattu netistä, koska en kuvannut sielläkään. Ruoka oli hyvää kyllä. Me yritetään Surusilmän kanssa tehdä juttuja nyt vielä, kun ollaan kaksin ja siihen on paremmat mahdollisuudet. Sitä on aika monet mulle suositelleetkin.


Viikonloppuna haettiin myös lisää second hand -vauvanvaatteita ja käytiin ajelulla siinä samalla. Meillä oli myös ihania viikonloppuvieraita, kun kaveriperheen pieni E-vauva tuli vanhempiensa kanssa kylään. E on nyt reilun 3 kuukauden ikäinen ja vauvan tuoksuhan on tunnetusti huumaava :)
On ihana seurata toisten vauva-arkea edes hetki ja kuinka muut pärjäilevät siinä. Tulee kummasti uskoa siihen, että itsekin pärjää!


Siitä puheen ollen näin tänään yliopistolla Voimariinia (joka on vanha tuttu, mutta nykyään jotenki mun idolikin) ja sitten kun mun facebookiin lävähti hänen kommentti, jossa mainitsi, että ens kerralla kun nähdään, saatan olla kahtena kappaleena, niin alkoi taas perhoset lenteleen :) Jännää, kohtahan se masuasukki on jo sylissä! :)

Maanantaina kävin ammattikoululla hoidattamassa hiukseni, koska he tarvitsivat englanninkieliseen näyttöön asiakasta. Tuli niin mahtavan silkkiset hiukset! En silti ottanut kuvaa, koska tällä hetkellä mun väri on ihan karsee välimalli + juurikasvu potenssiin sata ja kauhee halju väri. Mutta huomenna se onneksi korjaantuu sekin! :)







Myös muita ystäviä ehdin nähdä tänään. Toinen ystäväni, jonka olen tuntenut siitä asti, kun hän tuli Suomeen vaihtoon vuonna 2008 Meksikosta, pyysi mua lounaalle. Ja koska mulla oli aikaa ennen junan lähtöä, niin käytiin intialaisessa. Tää oli siis mun eka kerta, kun söin intialaista ja voin kertoa, että ei oo mun juttu. Jännä sikäli, koska rakastan mausteista ruokaa, thai-makuja ja kiinalaista. Tuo intialainen ei vaan muhun iske. MUTTA käytiin Caron kanssa siitä sen jälkeen myös vähän pyörimässä kaupungilla ja bongattiin ihanuuksia. Tää naurettavuus, aka kultainen tutti Stokkalla pompsahti silmille :D

En tiiä teistä, mutta muhun vetoaa ihan hulluna kaikki poikien vaatteet, jotka on tarkotettu näyttään "liian vanhoilta" niitten päällä, kuten esim. puvut, villatakit, slipooverit jne :D ja vastaavasti tyttöjen vaatteissa ne söpöimmät on mun mielestä ne oikein tyttömäiset värit ja mitä söötimpi sen parempi :D



Täällä siis kaikki more or less menee hyvin ja kaikki on mallillaan. Kipuja on jo jonkin verran selässä ja ylävatsan alue on ikävästi alkanut puutumaan. Nukkuminen on hankaloitunut, mutta mitään ylitsepääsemätöntä ei ole tiedossa. Vauveli liikkuu tosi paljon ja se on oikeastaan minusta kivaa :) öisin on kiva tunnustella masua ja miettiä sen asukkia, köllötellä ja olla :)

Mukavaa loppuviikkoa kaikille! :)

5 kommenttia:

Carolina kirjoitti...

Ihana neule!
We could've gone to Thai food instead haha, some other time! :)

Anni kirjoitti...

Aikuismaiset vaatteet ovat minustakin tosi valloittavia vauvoilla! :) Tietty käytännöllisyydestä on vaikea tinkiä..

Hienoa, että vointisi on hyvä! Ja onnistuit lukemaan mun ajatuksia: olin just tulossa blogiin patistaan sua laittamaan raskauskuvaa siinä pelossa, etten kohta ehdikään nähdä sun masua! ;)

sho(e)paholic kirjoitti...

Thanks Caro!
Haha, I don't mind if I did not like it that much. It was just the meat that was not good, at least I now know and can say I've tried it :)

Katti kirjoitti...

Mukavaa,että kaikki on hyvin,siis paino ym.Väkisin niitä pikku ja joskus vähän isompiakin kremppoja tulee,mutta kyllä se siitä niin kauan kun ei tarvitse linnottautua sairaalan petiin.(nimimerkki:kokemusta on).Minäkin tykkään sellaisista poikien slipoveri ym jutuista.Tyttäreni toka nuorimmaista on puettu niin.Olenkin sanonut,et poika näyttää välillä suomenruotsalaiselta golffarilta :D .Paljon olet jo hankkinutkin kaikkea.Aijotko järkätä babyshower juhlat?

sho(e)paholic kirjoitti...

Anni: Joo, mie kans oon ihan lumoutunut :D käytännöllisyys ei ole koskaan ollut minun vahvin puoli, joten en ihmettele, jos en osaa tässäkään sitä ajatella ajoissa, siperia opettanee ;)

On täällä kuule raskauskuvia, mutta mun rakas mies on "vähän" heikko ottaan kuvia, niin ne on aina jotain tärähtäneitä ja sitte mun ilme on tyhmä tai asento ja en kelpuuta niitä :D

Katti: Joo, sellasta suomenruotsalaisen golffarin näköstä mie just haluaisinki nähä! Ja tosiaan, katsoin vierestä kun kaverini joutui vuodelepoon RV 16 kohdalla ja tiedän todella olevani onnekas, että näin ei mulle ole käynyt! Mie olen luullut, että ne babyshowerit on semmoset, mitkä joku järjestää mulle halutessaan :D Eli en oo ite vielä aatellukaan asiaa. Vielä ois hankintalistalla sellanen vauvan kantoreppu, kylpyamme ja rintapumppu ois vielä ainakin sellaisia tarpeellisia, sekä tietysti tuttipullo ja tutti.