12. huhtikuuta 2010

my sho(e)paholics

...Kannatan periaatteessa kierrätystä, luonnonsuojelua ja kulutushysterian vastaisuutta, mutta inhoan kirppareita niiden sotkuisuuden ja ahtauden takia, joten en kiertele niissä tarpeeksi verrattuna muuhun ostoskäyttäytymiseeni

... tiedän saavani ripsivärini ja muut meikkini kaikista halvimmalla Prismasta bonuspisteiden kera, mutta normaalisti ostan tuotteeni kaupoista, joissa on kunnon siisti kosmetiikkaosasto ja hyllyt on järjestetty ja laitettu nätisti.

... sanon jämptisti esittelijöille vain katselevani, jos en aio ostaa mitään, sillä en osaa enää sanoa, että en haluakaan mitään, kun he käyttävät minuun aikaansa ystävällisesti.

... vaadin asiakaspalvelua. Lopetin käyttämästä H&M postimyyntiä, kun huomasin, että a) hinnat onvar 5e myymälöitä kalliimmat ja b) oudolla suomen aksentilla kerrottiin minulle erään palautteeni jälkeen, että "ei ole mun ongelma jos sulla olla väärä tavara, sei ole mun vika. Mita sa sitä mua syytät? Päätit sitte minuu purga tan kaike?"

... olen erittäin altis vaikutteille: mulle on helppo myydä tuote mainostamalla sitä. Sitä vastoin olen erittäin kriittinen, ostanko tuotetta enää toiste

... olen elitisti: rakastan väljiä, siistejä kauppoja ja ihanaa sisustusta. Rakastin tästä syystä Milanoa, jossa jopa H&M:n myymälä oli avara, ihana ja tyylikäs

... olen laiska sovittamaan, mutta se ei ole toistaiseksi kostautunut minulle

... olen erittäin tarkka siitä, miltä vaatteen täytyy saada kroppani näyttämään.

... kokeilunhaluni aiheuttaa minulla hyvin usein pettymyksiä kalliiden kosmetiikka- ja hiustuotteiden yhteydessä

... en osaa juuri katua ostoksiani: mikä on ostettu, on ostettu

... pystyn täydellisen hyvin järkeilemään raha-asiani niin, että shoppailuni ei ole koskaan aiheuttanut minulle ongelmia. Lisäksi sekin on tiedostettua, jos ne saattavat minut ongelmiin.

... joskus ostan jopa melkein tahallani kengät, kun ei olisi varaa ja pistän itseni puurokuurille. Siitä on hyötyä, että ei ole varaa laittaa rahaa roskaruokaan :D

... yllätin itseni ja vanhempani sillä, että en ole koskaan joutunut raha-asioiden/ shoppailun takia pulaan muutettuani omilleni

... minuun vaikuttaa hurjasti se henkilö, joka minua missäkin ostoksissa avustaa liikkeessä. On ihanaa ostaa tutulta työntekijältä ja esim. alusvaatteeni ostan mielellään siskoltani, joka on alusasumyyntiedustaja

... voin myöntää reilusti olevani jollakin tasolla riippuvainen shoppailusta. Ainakin se on lempihyötyliikuntaani :D!

... Äitini ei ole koskaan aikuisikäni aikana kehottanut minua olemaan ostamatta jotain. Osittain kai siksi, että tietää olleensa ja olevansa itse minun toimintani malli :D

... tykkään todella paljon shoppailla yksin, sillä silloin saan sanella omat aikatauluni täysin itse ja skipata liikkeet, jotka eivät kiinnosta

... en tykkää lorvailla liikkeissä: en sovita, teen päätökseni ostoksista nopeasti enkä tuuleta rekkejä kovin perusteellisesti

... haaveilen päivästä, jolloin minulla olisi käytössäni rajattomasti rahaa ja shoppauspäivä Lontoossa tai New Yorkissa

... inhoan jonossa etuilijoita, tunkijoita ja tilan tukkijoita. Briteissä oli ihanaa, kun kassoille meen vain yksi jono, jolloin jonotus on reilua ja tasavertaista.

... kun lähden shoppaamaan, en koskaan mene pahalla päällä tai kiireessä

... meikkaan todella huolellisesti shoppailua varten välttääkseni ahdistuksen pukukopissa. Kukaan ei ole vieläkään kertonut, miksi valaistuksen sovituskopeissa täytyy paljastaa kaikki ihon virheet syntymästä saakka.

... nettikauppa on mielestäni paras tapa shoppailla vain silloin, kun tarvii jotain tiettyä. Onhan se näppärä tapa kotiinkuljetuksineen ym. plus on kiva nähdä se ostoskorin summa siinä kassalla vielä ja mahdollisuus vähentää vielä kuormasta, mutta en saa siitä samanlaista iloa.

... shoppailu on mielestäni turhaa ja myönnän sen olevan pinnallista kulutushysteriaa. Mutta en silti ehkä halua parantua tästä vaivastani, sillä mielestäni aina välissä saa olla vähän hupakko

2 kommenttia:

Sateenkaari kirjoitti...

Shoppailu mukavaa puuhaa.Mina shoppailen usein vain katselemalla,mitaan erityista etsimatta.Jos jotain mukavaa löyyy,niin ostan.Hyvin usein,kun lahtee maarattya tuotetta hakemaan,niin sita ei löydykkaan kovin helpolla.Nain kay minulle aika usein.
En ole koskaan tilannut mitaan netin kautta,mutta Suomessa postimynnista kyllakin.
İhanaa kevatta sinulle,ystavain.

sho(e)paholic kirjoitti...

Sateenkaari: kiitos samoin! OIkein lämpimiä ajatuksia sinne Turkkiin!

En itsekään koskaan löydä, mitä etsin, kun etsin sitä etsimällä :D toisaalta toivoisin tarvitsevani vielä joskus niitä kaikkia ihania mekkoja, joita löysin, kun en etsinyt mekkoja :DD